Aplikacja Instagram to serwis społecznościowy, który głównie umożliwia dzielenie się zdjęciami i wideo za pośrednictwem IGTV. Na swoim profilu masz również możliwość umieszczenia transmisji na żywo. Z naszego poradnika dowiesz się:

  1. Co to jest relacja live na Facebooku i Instagramie?
  2. W jakim celu umieszcza się takie treści?
  3. Czym różnią się transmisje na żywo na Instagramie od filmów na youtube?
  4. Jak zrobić transmisję na żywo – krok po kroku?
  5. Jak przeprowadzić transmisje, które powiększą zasięg Twojego profilu w aplikacji Instagram?

Nasze rady możesz wykorzystać podczas prowadzenia zarówno prywatnego, jak i biznesowego profilu. LIVE to przede wszystkim najlepszy sposób na promowanie marki osobistej – zdecydowanie watro wypróbować ten sposób komunikacji z followersami. Z nami stworzysz relację w jakości pro!

 

Co to jest i na czym polega internetowa transmisja live na Instagramie?

 

Jeśli chcesz urozmaicić swój profil na Instagramie możesz wykorzystać do tego transmisje na żywo. Ta funkcja dostępna jest nie tylko na Insta, ale również na Facebooku. Z założenia transmisje polegają na uruchomieniu kamery i nadawanie internetowej audycji w czasie rzeczywistym. Jednak live na Facebooku i na Instagramie to bardziej złożona funkcja od transmisji na żywo w telewizji. Wiele osób myli transmisje na żywo z relacjami. Otóż relacje składają się ze zdjęć i filmów, które możesz przygotować wcześniej i umieścić na swoim profilu po wstępnej obróbce. Natomiast Live to transmisja na żywo w czasie rzeczywistym, na przykład: jedziesz na rowerze i chcesz, aby Twoi followersi zobaczyli to, co Ty właśnie podziwiasz. Transmisja może służyć również do tego, aby udostępnić użytkownikom Instagrama film z imprezy, na której właśnie jesteś. W odróżnieniu od filmów w serwisie Youtube, gdzie umieszczamy gotowe nagrania – obrobione i gotowe do tego, aby udostępnić je swoim subskrybentom. Nie każdy użytkownik Instagrama musi prowadzić relacje na żywo.

 

Zgarnij 151 followersów na instagramie praktycznie za darmo!

Specjalnie dla czytelników bloga przygotowaliśmy kod rabatowy na pierwsze zamówienie w naszym sklepie.

Aby skorzystać z oferty użyj kod rabatowy : free

  1. Wjedz na https://instastory.pl/produkt/instagram-followers/
  2. Wybierz ilość followersów 151 zaznacz dodatkowe opcje, dodaj link do swojego profilu, kliknij kup teraz
  3. Dodaj kod rabatowy : free , wypełnij swoje dane i dokończ zamówienie !

 

 

Jakie korzyści niesie za sobą prowadzenie transmisji na żywo?

 

Transmisje na żywo na Instagramie umieszcza się z co najmniej dwóch powodów. Jednym z nich są większe zasięgi, drugim lepsza komunikacja z obserwującymi Twój profil na Instagramie. Przyjrzyjmy się dokładniej funkcjonalności, której używanie tak gorąco polecają wszyscy specjaliści marketingu w mediach społecznościowych.

 

Sprawdźmy jak to działa. Otóż samo umieszczenie transmisji na żywo nie spowoduje, że Twój profil zyska na popularności. Chodzi tu bardziej o reakcje użytkowników. Im aktywniejsza jest społeczność skupiona wokół Twojego profilu, tym algorytm Instagrama będzie Ci bardziej przychylny. Zatem podczas prowadzenia live warto kierować pytania do widzów. Możesz również nawiązywać do swoich starszych postów, zwracając uwagę swoich użytkowników na konkretny temat czy prezentowany na Twoim profilu produkt. Pamiętaj, że prowadzenie relacji wymaga od Ciebie odpowiedniego przygotowania. Chodzi o to, aby wywołać reakcje u oglądających to ważna część umiejętnego marketingu w mediach społecznościowych.

 

Zanim Instagram umożliwił tworzenie relacji, marki skupiały się wyłącznie na zdobywaniu nowych obserwujących. Ale nie ich liczba a aktywność liczą się najbardziej. Im więcej serduszek i komentarzy, tym lepiej. W końcu chodzi o zyskanie popularności i dobrą komunikację. Niestety większość użytkowników Instagrama nie reaguje na przeglądane treści. Dlatego transmisja na żywo jest lepszą formą prezentacji. Tutaj częściej doczekasz się reakcji od swoich followersów niż wśród osób, które przeglądają Twoje zdjęcia na telefonie.

 

O tym, że Instagram traktuje transmisje na żywo priorytetowo świadczy sposób prezentacji relacji w serwisie. Dla transmisji na żywo przewidziany jest specjalny pasek na górze ekranu. Twoje wideo nie jest ukryte pomiędzy tysiącami innych postów, jak to wygląda w przypadku zdjęć. Zacznijmy od zasięgów – udostępnianie relacji live sprawi, że algorytm Instagrama dostrzeże Twój profil, a to zdecydowanie pomaga w jego promocji. Jak to działa? Otóż Instagram wysyła części użytkowników – Twoim obserwującym powiadomienia o tym, że właśnie prowadzisz transmisję na żywo. Dzięki temu mogą oni przejść do relacji bezpośrednio z okienka powiadomień. Najnowsze relacje pojawiają się im również na pasku na górze ekranu. To nie wszystko – fakt, że na Twoim profilu pojawiła się nowa transmisja bądź relacja jest zaznaczony również w oknie wiadomości. Twoje zdjęcie profilowe jest otoczone kolorowym kółeczkiem co potencjalnie może przyciągnąć większą ilość insta lajków.

 

Jak widzisz – Instagram sam przekonuje użytkowników o tym, że warto korzystać z tej funkcjonalności. Jest to bardzo wygodna forma prezentacji treści i sposób na wywołanie określonych reakcji u swoich obserwatorów. Analogicznie działają funkcje relacji i transmisji na żywo na Facebooku – siostrzanym serwisie Instagrama. Dzięki temu możesz mieć większe możliwości komunikowania się z innymi użytkownikami serwisów. Skoro specjaliści od marketingu w social mediach polecają tworzenie relacji, znaczy, że warto nauczyć się je robić i sprytnie wykorzystywać do powiększania zasięgów.

 

Transmisje na żywo – instrukcja krok po kroku

 

Odradzamy prowadzenia transmisji na żywo bez odpowiedniego przygotowania. Podstawą jest zapoznanie się z działaniem tej funkcji, aby uniknąć nieprofesjonalnych zachowań. Aby rozpocząć lub zakończyć relację wystarczy wcisnąć jeden przycisk.

 

  1. Otwórz swój profil na Instagramie.
  2. Kliknij w przycisk dodaj – przesuwając palcem przejdziesz od opcji „dodaj zdjęcie”, przez „relacja” do „na żywo”. Zanim uruchomisz relację Instagram poprosi Cię o dostęp do mikrofonu i kamery w Twoim telefonie. Pamiętaj, że live możesz nadawać wyłącznie za pośrednictwem swojego smartfona.
  3. Po udzieleniu wymaganych zgód wciśnij przycisk (kółeczko z grafiką w kolorach Instagrama).
  4. Uwaga! Właśnie rozpocząłeś swój pierwszy live. Twoi followersi widzą Ci i czekaj na to co im pokażesz.
  5. Aby zakończyć wciśnij „Zakończ” w prawym, górnym rogu ekranu.

 

Kiedy rozpoczniesz relację na ekranie Twojego telefonu pojawią się funkcje, które dają Ci możliwość zarządzania relacją i prezentowania dodatkowych treści.

 

Jak zrobić live na instagramie

 

 

Funkcje transmisji na żywo, z których warto skorzystać

 

 

Podczas prowadzenia transmisji na żywo masz możliwość skorzystania z kilku ciekawych funkcjonalności. Do wyboru masz na przykład filtry, które nakładają się na Twoją twarz. Możesz je wykorzystać, aby ukryć niedoskonałości, albo urozmaicić swoją relację.

 

Transmisja na żywo z zasady jest dynamiczna, ale Ty musisz zadbać o komfort oglądania swoich widzów. Instagram bierze pod uwagę to, że każdy smartfon ma dziś dwie kamery. Podczas transmisji korzystasz z kamery do selfie. Ale nic nie stoi na przeszkodzie, abyś pokazał widzom to, co widzisz przed sobą

 

 

Koniecznie sprawdz nasze inne poradniki między innymi :

 

Swipe up Instagram – jak dodać link do instastory

Jak odzyskać konto na Instagramie?

Jak założyć konto na Instagramie – firmowe i prywatne

 

A jeżeli potrzebujesz wsparcia w zakresie pozyskiwania serduszek sprawdz :

 

Obserwujący na instagramie

Lajki na instagramie