Media społecznościowe jak Instagram czy Facebook służą nie tylko do porozumiewania się ze znajomymi. Dostarczają informacji na interesujące Cię tematy, są prawdziwą kopalnią inspiracji. Instagram jest również miejscem, gdzie można bardzo skutecznie zareklamować swój produkt lub markę osobistą.

Intagram to serwis społecznościowy, którego użytkownicy dodają zdjęcia i relacje oraz przeglądają treści udostępnione przez innych użytkowników. Dostępny jest w formie aplikacji mobilnej na smartfony – i tak z Instagrama korzysta większość jego użytkowników. Wersja na przeglądarki również jest dostępna.

Posty w serwisie składają się ze zdjęć i ich krótkich opisów. Zatem Instagram nie jest tym samym co Facebook czy Twitter. Jest platformą, która opiera się głównie na warstwie wizualnej. To daje ogromne możliwości do tego, aby budować rozpoznawalność marki i promować swoje produkty czy usługi.

 

Dlaczego warto założyć konto na Instagramie?

 

Za pomocą prywatnego konta możesz dzielić się zdjęciami i relacjami z rodzina, przyjaciółmi i dawno niewidzianymi znajomymi. Z tej formy porozumiewania się bardzo często korzystają osoby mieszkające z dala od rodziny. Zamiast wysyłać zdjęcia – umieszczają je na swoim profilu.

Wiele osób dziś zarabia prowadząc konto na Instagramie. Influencerzy to osoby popularne w mediach społecznościowych. Tę popularność przekuwają w dochodowy biznes ich posty i relacje z poleceniami wpływają na decyzje zakupowe użytkowników Instagrama.

Dzięki mediom społecznościowym małe firmy i manufaktury docierają ze swoimi produktami do dużej liczby klientów. To jedna z największych zalet konta firmowego na Instagramie.

 

Jakie konto mogę założyć na Instagramie?

 

Każde nowe konto na Instagramie domyślnie jest publiczne. Osoba, która zakłada profil podejmuje decyzję o tym, kto może oglądać jej zdjęcia i relacje. Serwis daje użytkownikom wybór i pozwala na założenie czterech typów kont:

  • konto prywatne – do treści, które zamieszczasz na profilu dostęp mają tylko osoby, które obserwują profil. Zanim uzyskają to uprawnienie to Ty zatwierdzasz ich prośby o obserwowanie.
  • konto twórcy – przeznaczone dla osób, które chcą promować własne produkty np. DIY. Z tego typu kont chętnie korzystają blogerzy. Ma ono kilka dodatkowych funkcjonalności np. podział skrzynki odbiorczej i dostęp do statystyk.
  • konto publiczne – jak już wspomnieliśmy wyżej każde nowe konto jest publiczne, dopiero wprowadzenie zmiany w ustawieniach prywatności zmienia jego status. Konto publiczne to profil, który obserwować może każdy użytkownik Instagrama – Twoja akceptacja nie jest wymagana. Prośby o dodanie do obserwowanych nie przychodzą do Ciebie, followersi dodawani są automatycznie.
  • konto firmowe – ma szeroki zakres funkcji. Na profilu dostępny jest przycisk kontaktowy dla potencjalnych klientów. Możesz korzystać ze Sklepu Instagrama – i bezpośrednio wystawiać swoje produkty z poziomu konta firmowego. Co istotne otrzymujesz dostęp do statystyk – możesz sprawdzać jaki ruch generuje Twoje konto biznesowe.

 

Zakładamy konto prywatne na Instagramie – krok po kroku

 

Jeśli chcesz mieć swój profil na Instagramie musisz zacząć od pobrania aplikacji na smartfon lub wejść na stronę www.instagram.com.

Po uruchomieniu serwis zaproponuje Ci kilka możliwości rejestracji. Możesz założyć konto za pomocą konta na Facebooku. Wówczas te dwa profile będą ze sobą połączone. To najszybsza i najwygodniejsza forma rejestracji.

Możesz zarejestrować się również przy pomocy numeru telefonu i adresu email. Musisz pamiętać, że wybór jest jednorazowy i dlatego dobrze przemyśl swoją decyzję. Gdy zakładasz konto prywatne podajesz swoje imię i nazwisko oraz ustawiasz hasło.

Podczas rejestracji możesz zdecydować o tym, czy aplikacja zapamięta Twoje dane do logowania. Jesli wyrazisz na to zgodę, aby wejść na Instagram nie będziesz musiał się logować za każdym razem. Wystarczy kliknąć w ikonkę aplikacji i gotowe.

 

 

jak usunąć konto na instagramie

Zgarnij 151 followersów na instagramie praktycznie za darmo!

Specjalnie dla czytelników bloga przygotowaliśmy kod rabatowy na pierwsze zamówienie w naszym sklepie.

Aby skorzystać z oferty użyj kod rabatowy : free

  1. Wjedz na https://instastory.pl/produkt/instagram-followers/
  2. Wybierz ilość followersów 151 zaznacz dodatkowe opcje, dodaj link do swojego profilu, kliknij kup teraz
  3. Dodaj kod rabatowy : free , wypełnij swoje dane i dokończ zamówienie !

 

 

Mam już profil na Instagramie – jak go uzupełnić?

 

konto na instagramie

Nazwa konta na Instagramie

Po pomyślnie zakończonej rejestracji otrzymasz wiadomość powitalną. Wpisałeś już swoje imię i nazwisko ale nie musi ono wyświetlać się w polu nazwa użytkownika. Jeśli chcesz korzystać z konta wyłącznie prywatnie to imię i nazwisko jest dobrym wyborem – Twoim znajomym będzie łatwiej Cię odnaleźć. Jeśli Twój profil będzie miał inną nazwę – dobrze ją przemyśl, bo będzie on Twoją wizytówką w instagramowym świecie. Oczywiście nazwę profilu możesz zmienić w każdej chwili.

Zdjęcie profilowe

To fotografia, która będzie wyświetlać się wraz z nazwą Twojego konta. Będą je mogli zobaczyć wszyscy użytkownicy Instagrama. Decyzja co na nim będzie należy do Ciebie. Jeśli chcesz, żeby znajomi Cię rozpoznawali po fotografii to dodaj selfie. Nie musisz dodawać zdjęcia profilowego natychmiast po założenia konta. To opcja, do której możesz wrócić później.

Jeśli masz w swojej galerii zdjęcie, które chcesz dodać to wystarczy, że wybrać je z galerii i zatwierdzić. Druga możliwość to wykonanie selfie specjalnie z okazji założenia konta na Instagramie. Wówczas robisz zdjęcie, wybierasz je i zatwierdzasz.

Jak połączyć konta na Instagramie i Facebooku?

Jeśli rejestrowałeś się przy użyciu konta na Facebooku to profile zostały połączone automatycznie. Natomiast, gdy wybrałeś inną opcję rejestracji, a chcesz połączyć profile to jest taka możliwość. W jakim celu łączy się profile na Facebooku i Instagramie? Dla wygody – dzięki temu możesz publikować te same treści na dwóch serwisach społecznościowych jednocześnie.

Kontakty i dodawanie do obserwujących

Połączenie kont oznacza również to, że Instagram zaproponuje Ci dodanie do obserwowanych konta, które lajkujesz na Facebooku oraz konta Twoich znajomych. Możesz też wyrazić zgodę na to, aby aplikacja przeszukała kontakty w Twoim telefonie i zaproponowała Ci profile znajomych. Nie musisz na to wyrażać zgody – jest to dobrowolna opcja.

Twój profil będzie wyświetlał się znajomym jako propozycja do wysłania prośby o obserwowanie. Ty natomiast poza propozycjami profili znajomych i nieznajomych możesz szukać interesujących Cię profili za pomocą wyszukiwarki.

Bio – czyli opis profilu na Instagramie

Biogram to stały element Twojego konta na Instagramie. Warto opatrzyć nim swój profil, aby dostarczyć informacje na swój temat użytkownikom zainteresowanym obserwowaniem. Biogram wyświetla się użytkownikom pod Twoim zdjęciem profilowym. Tylko tam masz możliwość umieszczenia na swoim profilu aktywnych linków. Pamiętaj, że Twoje bio będzie widoczne dla osób, które nie obserwują Twojego profilu.

 

Dodawanie treści i funkcje Instagrama

 

Content Instargrama to zdjęcia i filmy dodawane przez użytkowników. Zacznijmy od zdjęć – przed dodawaniem fotografii na profil możesz skorzystać z filtrów. W ten sposób możesz ze zwykłego zdjęcia zrobić artystyczna fotografię, która przyciągnie uwagę wielu użytkowników serwisu. Zdjęcie możesz opatrzyć stosownym opisem.

Możesz skorzystać również z opcji stworzenia relacji. Jest to uproszczony pokaz slajdów, który możesz urozmaicić za pomocą ikonek, emotek i opisów tekstowych. Relacje pojawiają się na specjalnym pasku ponad wallem. Dzięki relacjom możesz dotrzeć do większej liczby odbiorców. Filmy możesz udostępniać za pomocą funkcji IGTV.

 

Jak założyć konto firmowe na Instagramie?

 

Wiesz już jak założyć konto na Instagramie do użytku prywatnego, podpowiemy Ci teraz jak założyć konto firmowe.

Rejestracja jest dokładnie taka sama, jak w przypadku konta prywatnego. Zwróć uwagę na dane do rejestracji – przy koncie firmowym lepiej nie dodawać prywatnego adresu e mail. Profil firmowy trzeba zarejestrować przy użyciu takiego adresu e mail, aby każda upoważniona osoba mogła swobodnie korzystać z konta firmowego. Zmiana konta prywatnego na firmowe odbywa się praktycznie jednym kliknięciem.

Konto firmowe na Instagramie – krok po kroku:

  1. Wejdź na swój profil i rozwiń menu (ikonka w prawym, górnym rogu aplikacji).
  2. Z listy wybierz opcję: przełączanie na konto firmowe.
  3. Jeśli operacja się powiodła, to pojawi się komunikat: Narzędzia biznesowe na Instagramie – zapraszamy!
  4. Otrzymasz dostęp do rozszerzonych funkcjonalności Instagrama: statystyk, promowania postów i dodawania przycisków kontaktowych do podpięcia numeru telefonu lub adresu email.

Po założeniu konta firmowego wybierz odpowiednią kategorię i podkategorię, do której pasuje rodzaj prowadzonej przez Ciebie działalności. To ważne, ponieważ w ten sposób dotrą do Twojego profilu potencjalni klienci. Jeśli chcesz dokonać zmiany istniejącego już profilu prywatnego na firmowe konto na Instagramie musisz pamiętać o przefiltrowaniu treści, które już na nim umieściłeś. Po zmianie użytkownicy Instagrama zainteresowani prowadzoną przez Ciebie działalnością niekoniecznie będą chcieli oglądać Twoje prywatne zdjęcia i filmy z wakacji.

 

Jak szybko uzyskać dużą ilość obserwujących konto biznesowe na Instagramie?

 

Prowadzenie konta firmowego na Instagramie nie jest trudne, ale wymaga dobrze przemyślanej strategii. Warto śledzić trendy i podglądać największych graczy z branży. Tam konta prowadzą profesjonaliści, a oni wiedzą co robią. Istotne jest również śledzenie trendów w aplikacji – dowiesz się dzięki temu, jakie zdjęcia przykuwają uwagę największej liczby użytkowników.

Sposób prowadzenia konta jest mocno uzależniony od tego, do jakich celów chcesz je wykorzystać. Konto biznesowe może służyć do celów wizerunkowych – na Instagramie bardzo łatwo zbudować dużą rozpoznawalność marki. Profil firmowy może służyć również do tego, aby sprzedawać na nim produkty. Na Instagramie dostępna jest opcja sklep – podobnie jak na Facebooku. Masz możliwość sprzedawania swoich produktów z poziomu aplikacji – to z perspektywy Twoich klientów bardzo wygodne.

Aby zdobyć szybko 10 000 followersów możesz skorzystać z usługi kupienia instagram followers tutaj.

Zanim zdobędziesz 10 000 followersów nie możesz korzystać z funkcji swipe up, która pozwala przekierowywać użytkowników z relacji, bezpośrednio pod wskazany przez Ciebie link. O tym, jak używać swipe up i jakie są sposoby na ominięcie progu 10000 obserwujących pisaliśmy tutaj.

Naucz sie korzystać ze statystyk – to doskonałe źródło informacji o tym, co z asortymentu Twojej firmy interesuje użytkowników Instagrama najbardziej. Dzięki temu będziesz wiedzieć czym ich zainteresować.

Nie zapomnij o nawiązywaniu bezpośrednich relacji z followersami. Odpisuj na wiadomości, reaguj na komentarze. To bardzo ważne, aby Twoi klienci wiedzieli, że mają do czynienia z żywym człowiekiem. Dobry kontakt sprawia, że nabiorą zaufania do Twojej firmy.

Konto na ig

 

Dlaczego warto założyć konto firmowe na Instagramie?

 

Profil firmowy to sposób na niedrogą reklamę wśród milionowej rzeszy użytkowników aplikacji. Umiejętnie prowadzone konto biznesowe może przynosić duże zyski. Trzeba tylko bardzo dobrze przemyśleć strategię jego prowadzenia. Profile biznesowe na Instagramie różnią się od prywatnych – ich treści muszą być bardzo starannie dobrane. Pamiętaj, że jest to wizytówka firmy i może ją zobaczyć każdy. Podczas dodawania postów i komentarzy do konta firmowego na Instagramie musisz zwracać uwagę na to, aby nikogo obrazić i nie zrazić do swojej marki. Wpadki zdarzaja się największym, ale małe firmy nie mogą sobie na to pozwolić. Dlatego zwracaj szczególną uwagę na reakcje użytkowników Instagrama na Twoje zdjęcia i filmy. To informacja dla Ciebie o tym, jakie treści zamieszczać na swoim profilu.

Bądź cierpliwy – kupowanie followersów jest jedną z dróg. Choć może się wydawać, że większa ilość obserwujących sprawi, że potencjalny klient łatwiej Ci zaufa. Najbardziej wartościowi są tzw. organiczni obserwujący – prawdziwi ludzie, których zainteresowała zawartość Twojego profilu. Zdobywaj popularność krok po kroku i stąpaj przy tym z rozwagą. Pamiętaj, że budujesz wizerunek marki i od niego będzie zależeć zwiększenie Twoich zysków.

Media społecznościowe to narzędzie, które pozwoliło lokalnym przedsiębiorcom wyjść na szerokie wody. Małe manufaktury mogą sprzedawać w ten sposób produkty klientom w Polsce i zagranicą. Tę możliwość uzyskali zakładając konto firmowe na Instagramie. Ty również masz taka szansę. Jeśli nie czujesz się dobrze w prowadzeniu kont firmowych w mediach społecznościowych udaj się do profesjonalistów. Agencja marketingowa zawsze dysponuje większą wiedzą i doświadczeniem w budowaniu rozpoznawalności marki. Poprowadzą konto za Ciebie tak, aby przynosiło wymierne korzyści. Jeśli zdecydujesz się na szeroko zakrojoną kampanię reklamową na Instagramie przeprowadzą ją w odpowiedni sposób.

 

Koniecznie sprawdz nasze inne poradniki między innymi :

 

Swipe up Instagram – jak dodać link do instastory

Jak odzyskać konto na Instagramie?

Jak usunąć konto na Instagramie?

 

A jeżeli potrzebujesz wsparcia w zakresie pozyskiwania serduszek sprawdz :

 

Obserwujący na instagramie

Lajki na instagramie