Czy wiesz, że istnienie możliwość dodania linku do instastory? Już nigdy więcej nie będziesz musiał odsyłać swoich obserwatorów do BIO! Funkcja Swipe UP rozwiązuje odwieczny problem właścicieli profili na Instagramie.

Skoro trafiłeś na naszą stronę z pewnością znasz problem przekierowywania ruchu z profilu na Instagramie na bloga lub do sklepu internetowego. Odsyłanie followersów do BIO po link jeszcze niedawno było jedynym sposobem. Wyjątkowo nieskutecznym, bo większość osób zamiast odwiedzić proponowany przez Ciebie link odjeżdżało palcem w górę i konwersja mówiąc kolokwialnie – szła w las. Z pewnością zgodzisz się ze mną, że takie odsyłanie na Berdyczów nie jest najlepszym sposobem. Znamy skuteczniejsze – i nie jest to tylko funkcja swipe up.

 

Na czym polega swipe up Instargam?

 

Jest to funkcjonalność, która zdecydowanie ułatwi życie blogerów, osób prowadzących profile w mediach społecznościowych i właścicielom sklepów internetowych. Opcję swipe up mają wyłącznie konta publiczne – w profilach prywatnych jej nie ma, bez względu na ilość obserwujących. Twoi followersi otrzymają łatwy dostęp do treści spoza Instagrama, które chcesz im zaprezentować w Instastory. Funkcja Swipe Up pozwala dodać link do instastory. I wcale nie musi to być link, który znajduje się w BIO. Dzięki niej w trakcie relacji możesz dodać linki, które prowadzą bezpośrednio do sklepu internetowego, landing page lub wpisu na blogu. Każdy z osobna lub wszystkie razem – bez odsyłania obserwatorów do BIO. ( BIO – opis profilu na instagramie )

Dłuższa relacja podzielona jest na części tzw. snapy – do każdego z nich możesz dodać link. Warunek, jaki musisz spełnić, aby móc dodawać unikatowy link do każdej z części Twojej relacji jest 10 000 followersów. Polityka Instagrama jest w tej kwestii odrobinę niesprawiedliwa, ale z punktu widzenia biznesowego zrozumiała. Posiadacze mniejszych kont publicznych zrobią wszystko, aby uzyskać wymarzoną liczbę obserwatorów i przy okazji uzyskać możliwość łatwiejszego przekierowywania ruchu z profilu na zewnątrz.

 

Jak dodać link na stronę za pomocą funkcji swipe up?

 

Jeśli masz już wymagane 10 000 followersów możesz skorzystać z opcji dodania linków w relacjach swojego konta. Jest to banalnie prosta czynność, a dzięki temu możesz bardzo łatwo skierować odbiorców swoich instastory na wybraną przez Ciebie stronę internetową. Nie musisz w specjalny sposób instalować tej funkcjonalności – pojawi się automatycznie, gdy tylko osiągniesz wymaganą liczbę obserwujących. Aby to sprawdzić, otwórz instastory dodaj zdjęcie lub film. Widzisz ikonki, które widnieją wzdłuż górnej krawędzi ekranu?Jeśli pojawiła się nowa (obok naklejek) – symbol łańcucha to oznacza, że uzyskałeś możliwość korzystania z funkcji swipe up. Kliknij w tę ikonę, a następnie wklej link. Prawie gotowe! Teraz wystarczy dodać tekst, który zachęci oglądających relację do wejścia na wskazaną przez Ciebie stronę. Oczywiście może to być również animacja lub naklejka. Świetnie sprawdzają się w roli CTA, czyli wezwania do działania w relacjach na Instagramie. Teraz w prosty sposób możesz przekierować ruch z profilu na inne konta lub strony internetowe.

Skuteczności funkcji swipe up możesz sprawdzić badając statystyki wejść na swoim blogu lub sklepie. Informacji o tym ilu obserwujących zareagowało na linki z relacji dostarczy Ci np. Google Analitycs.

 

Co zrobić, gdy funkcja swipe up nie jest jeszcze dla mnie dostępna?

 

Brak funkcji dodawania hiperłącza do relacji na Instagramie nie ogranicza Twoich możliwości. Wystarczy odrobina kreatywności i zaangażowania, aby za pomocą story przekierować ruch na swoją stronę. Nie jest to tak proste, jak dodanie linka do zdjęcia w relacji na swoim profilu. Pokażemy Ci kilka sposobów, które opiszemy krok po kroku. Gdy je wypróbujesz koniecznie zostaw komentarz pod artykułem, jesteśmy ciekawi, która opcja przydanie Ci do gustu najbardziej.

 

jak usunąć konto na instagramie

Zgarnij 151 followersów na instagramie praktycznie za darmo!

Specjalnie dla czytelników bloga przygotowaliśmy kod rabatowy na pierwsze zamówienie w naszym sklepie.

Aby skorzystać z oferty użyj kod rabatowy : free

  1. Wjedz na https://instastory.pl/produkt/instagram-followers/
  2. Wybierz ilość followersów 151 zaznacz dodatkowe opcje, dodaj link do swojego profilu, kliknij kup teraz
  3. Dodaj kod rabatowy : free , wypełnij swoje dane i dokończ zamówienie !

 

 

Czy wystarczy komentarz w relacji?

 

Instastory zamiera filmy lub zdjęcia, które dość szybko się zmieniają. Umieszczenie na nich tekstu zawierającego adres strony to jakaś opcja. Ale niestety jej skuteczności nie da się zmierzyć. Co nie oznacza, że nie warto w ten sposób dodawać linków do instastory. Relacje na Instagramie są bardzo popularne wśród użytkowników, a to stwarza duże możliwości promocji. Oczywiście dodanie linku w formie tekstu nałożonego na treść instastory nie daje takich efektów jak funkcja swipe up, ale to jeszcze nie powód, by odrzucić tę opcję. Link, który dodajesz jest nieklikalny, więc powinien to być adres łatwy do zapamiętania.

 

Ankieta w relacji

 

Tak, wiemy, że w ankiecie nie da się przemycić aktywnych linków. Natomiast jest to doskonały sposób na to, aby dowiedzieć się, który z Twoich obserwujących jest zainteresowany: artykułem na blogu, konkursem czy promocyjnymi zakupami w Twoim sklepie. Przejdźmy do rzeczy – pierwszy krok to ankieta, w której zajawiasz temat wśród swoich użytkowników. Pytanie powinno dotyczyć konkretnie treści, którą chcesz im potem przedstawić np. czy chcesz kupić buty w super promocji? Następnie z wyników ankiety wybierasz osoby, które na pytanie dołączone do zdjęcia odpowiedziały twierdząco. Do tych osób wyślij dwie wiadomości – jedną z podziękowaniem za zainteresowanie, natomiast w drugiej wiadomości umieść adres strony, na którą chcesz skierować ruch. Dlaczego dwie wiadomości? Otóż jeśli wyślesz tekst i adres w tej samej wiadomości – link, który dostana od Ciebie użytkownicy będzie nieaktywny. Oczywiście możesz zrobić nową relację, w której odeślesz użytkowników po link do Bio. Jest szansa, że Ci, którzy nie widzieli ankiety również są zainteresowani tematem, który chcesz promować.

Dzięki ankiecie aktywizujesz użytkowników. Natomiast prywatna wiadomość to najlepszy sposób, aby nawiązać pozytywną relację z obserwującym. Są to korzyści, które pozwolą Ci na generowanie ruchu z Instagrama.

 

Film na IGTV z linkiem – czyli swipe up bez 10 000 followersów

 

IGTV jest aplikacją, która pozwala publikować filmy dłuższe niż na story Instagrama. Filmy na IGTV nie są dzielone na snapy – można oglądać je w całości jak na youtube. Dodanie filmu na IGTV daje Ci możliwość ominięcia wymaganych 10 tysięcy użytkowników obserwujących Twój profil.

Pierwszy krok to przygotowanie filmu na IGTV – nagranie powinno trwać dłużej niż pół minuty. Pamiętaj, że treść jest bardzo ważna – to ona przyciągnie uwagę użytkowników. Film może być opatrzony linkiem – wystarczy umieścić adres strony w opisie filmu. Pamiętaj, że będzie on widoczny w lewym, górnym rogu ekranu. Dlatego w nagraniu musisz zawrzeć CTA ze wskazaniem na link. Możesz dodać zdjęcie lub grafikę, która będzie wezwaniem do działania. Opublikuj film, a następnie stwórz relację na Instastory, która będzie informować Twoich obserwujących, aby obejrzeli film. Przygotuj grafikę swipe up, która przekona użytkowników do przesunięcia palcem w górę. Pamiętaj, aby zdjęcie, które dodasz przyciągało uwagę na tyle, aby jak największa liczba użytkowników przeszła płynnie od instastory po umieszczony w opisie filmu link.

Dodając zdjęcie na instastory kliknij w ikonę „hiperłącze” – znajdziesz ją na górnym pasku obok naklejek. Dodaj w tym miejscu opublikowany na IGTV filmik z linkiem w opisie. Zatwierdź story i gotowe.

Nie jest to tak szybki sposób, jak swipe up, bo użytkownik musi wykonać więcej niż jedną czynność, ale jest szansa, że gdy już przesunie palcem w górę dotrze do linku z treścią, którą chcesz przekazać.

 

Dlaczego warto dodawać linki do instastory?

 

Instagram przyciąga miliony użytkowników. Z tej grupy możesz wybrać użytkowników zainteresowanych treścią lub produktem. Zbudować grupę docelową i przekonać ją do oferowanych przez Ciebie usług. Jest wiele możliwości, które oferuje ten serwis – trzeba tylko umieć z nich skorzystać.

Instagram to specyficzne medium oparte wyłącznie na obrazkach, które użytkownik przegląda charakterystycznym gestem. Masz bardzo mało czasu, aby przekonać go do zatrzymania się właśnie na Twoim zdjęciu lub instastory. Dlatego content, ktory umieszczasz powinien być bardzo dobrze przemyślany. Zanim skorzystasz z nowej opcji Instagrama sprawdź, jak robią to zawodowcy. Udane akcje na Instagramie mogą przynieść Ci wymierne korzyści.

Link w Instastory to ścieżka, którą potencjalny klient podąży do Twojego sklepu i dokona zakupu. Możesz w ten sposób promować swojego bloga lub kanał na Youtube. Musisz pamiętać o jednym – internet jest pełen twórców contentu. Przykucie uwagi użytkowników nie jest proste. Duża konkurencja sprawia, że wymagania odbiorców są wysokie. Zatem kluczowa jest tutaj jakość treści i spójność przekazu na wszystkich kanałach społecznościowych.

Nie chodzi bowiem tylko o to, aby przekierować ruch i windować stastyki. Chodzi o to, aby zatrzymać tych użytkowników na dłużej. Możesz to zrobić wyłącznie prezentując im wartościowy kontent. W przypadku sklepu internetowego musisz zwrócić uwagę na to dokąd prowadzi link, który dodałeś w instastory. Twój potencjalny klient powinien wylądować w takim miejscu, z którego intuicyjnie przejdzie do przyjemnych zakupów.

Skuteczna promocja na Instagramie nigdy nie jest przypadkowa. Aby przekonać swojego obserwatora do wykonania konkretnej akcji musisz wpierw dobrze go poznać. Przeanalizować jego zachowania na Twoim profilu i potrzeby zakupowe. Dopiero z taką wiedzą możesz przystąpić do świadomego wykorzystywania narzędzi, które daje Ci do dyspozycji Instagram. Staranne poznawanie potrzeb swoich użytkowników i ich zachowań sprawi, że bardzo szybko osiągniesz wymagane 10 tysięcy obserwujących i będziesz mógł korzystać z funkcji swipe up. Podsumowując – dodanie linku w relacji nie powinno być dla Ciebie celem. To dopiero początek drogi, którą możesz sprawnie poprowadzić swoich obserwujących z serwisu Instagram do miejsca, które chcesz wypromować.

 

Koniecznie sprawdz nasze inne poradniki między innymi :

 

Jak zrobić live na Instagramie?

Jak założyć konto na Instagramie

Jak założyć konto na Instagramie – firmowe i prywatne

 

A jeżeli potrzebujesz wsparcia w zakresie pozyskiwania serduszek sprawdz :

 

Obserwujący na instagramie

Lajki na instagramie