Popularność Instagrama jest niesamowita. Jedynym problemem związanym z platformą, która w marcu 2018 roku pochwaliła się ponad 800 milionami aktywnych użytkowników, jest upewnienie się, że twoje posty znajdują osoby, które są zainteresowane tym, co masz do powiedzenia.

Dni dodania kilku losowych hashtagów do posta są już przeszłością – staje się on znacznie bardziej nauką. Więc musisz mieć strategię.
Oto moje wskazówki, jak najlepiej wykorzystać Instagram dla Twojej firmy.

1. Wyraźnie informuj o tym, co robisz.

Skonfiguruj swój opis poprawnie. Użyj świetnego obrazu profilu, upewnij się, że Twój opis profilu na Instagramie wyrażnie i w sposób kreatywny przekazuje to, co robisz. Używaj w nim emotikonów. Nie zapomnij podać adresu URL swojej strony internetowej!

2. Nadaj swoim postom wyrazisty wygląd


Instagram to bardzo wizualna platforma, dzięki czemu działa na Twoją korzyść. Użycie tego samego filtru przy dodawaniu zdjęć i zachowanie tego samego stylu fotografii sprawi, że Twoje posty będą miały spójny styl, dzięki czemu będą od razu rozpoznawalne.

Gdy tylko jest to możliwe, spróbuj odzwierciedlić identyfikację wizualną swojej marki – stosując te same kolory, czcionki i styl obrazu, który jest używany na Twojej stronie – aby wrażenia z Twojej marki były spójne z jednego kanału komunikacji do drugiego.

3. Bądź aktywny!

Publikowanie postów w przypadkowy sposób prawdopodobnie nie przyniesie wiele korzyści. Ale jeśli zaczniesz testować co działa a od czego trzeba trzymać się z daleka, możesz sprawić, by polubienia działały naprawdę dobrze dla Twojej firmy.Zobacz, co robią Twoi konkurenci na Instagramie – i, co ważniejsze, sprawdź, kto komentuje ich posty. Są prawdopodobnie Twoim docelowym rynkiem. Dlatego warto się z nimi angażować i podążać za nimi.W ten sposób zaczniesz budować grupę odbiorców, która jest aktywnie zainteresowana ofertą Twojej firmy.Najważniejsze PUBLIKUJ CODZIENNIE POSTY NA INSTAGRAMIE. !

4. Hashtagi są drogowskazami Instagrama

Hashtagi pomagają ludziom poruszać się po milionach wpisów, aby znaleźć to, co jest dla nich istotne lub interesujące. Badania pokazały, że używanie 10 + hashtagów jest dobre, korzystnie wypływa na zasięgi.Jednak niezależnie na ile z nich się zdecydujesz, upewnij się, że są odpowiednie. Niektóre będą modne i będzie ciężko Ci trafić w top 9 postów w danym hastagu, inne będą po prostu zbyt ogólne, by można je wykorzystać. Warto przeanalizować udane konta na Instagramie, szczególnie tych, którzy mają dużo zainteresowania. Dowiedz się, jak używają hashtagów i naśladuj / dostosowuj to, co robią dla własnych celów.Jeśli znajdziesz hashtagi, które są dość popularne i trafne dla Twojej firmy a zarazem wystarczy nieduża ilość lików i komentarzy aby trafić do najpopularniejszych postów, zyskasz natychmiastowy dostęp do zaangażowanej publiczności. Niektóre hashtagi widziały rosnące wokół nich wirtualne fora – społeczności niszowych, które będą zainteresowane Tobą.

5. Używaj mądrze hashtagów

Polecam wybrać kilka specjalnych hashtagów, aby zachęcić większą liczbę osób. Na przykład, # L4L oznacza „like for like” – tzn. Jeśli mnie lubisz, odwzajemnię i polubię twoje wpisy. #follow i #followme to oczywista i przejrzysta prośba. Jednak stosuj je tylko w początkowej fazie rozwoju profilu.

6. Hashtagi mogą wyglądać nieładnie

Umieszczenie ich na końcu posta utrzymuje porządek. Co więcej, utrzymuj swój post w czystości i hastagi umieszczaj w pierwszym komentarzu pod zdjęciem.

7. Ułatw sobie życie!

Wpisywanie ręcznie za każdym razem 30 hastagów wydaje się nie być fascynujących zajęciem. Zapisz popularne hashtagi dla swojej firmy w smartfonie za pomocą programu Notes lub podobnego. Dzięki temu o wiele łatwiej jest przygotować hashtagi i łatwo i konsekwentnie je publikować za każdym razem.

8. Oznacz swoje hashtagi

Nie zapomnij dodać swojej marki jako jednego z hashtagów. Możesz go umiejscic w opisie profilu. I promować go za każdym razem w swoich postach. Wtedy z czasem inni będą publikować zdjęcia z twoim firmowym hastagiem.

9. Komentuj swoje zdjęcia i filmy

Podpisuj je aby wykazać osobowość.. Nie mam tu na myśli zamieszczania zdjęcia tego, co zjadłeś wczoraj na kolacji! Każdy wpis powinien być odpowiedni dla Twojej firmy i musisz znaleźć sposoby na dodanie wartości do swoich postów. Zastanów się więc, jaki komentarz możesz dodać, aby zachęcić ludzi do polubienia i odświeżenia. Wzrost może nastąpić niewiarygodnie szybko, jeśli Twoi obserwatorzy poczują, że mają coś do zyskania na podstawie Twojego konta.

10. Kontrola jakości jest ważna

Upewnij się, że Twoje zdjęcia wyglądają niesamowicie. Bądź bezwzględny – edytuj je, usuwaj wszystko, co wygląda na słabe lub jest niewyraźne po drganiach aparatu. Zachowaj prostotę i rób bezpośrednio ze smartfona, aby ułatwić sobie przesyłanie.

11. Użyj podpisów pod filmami.

Większość społeczności instagram odtwarza wideo bez dźwięku. Dlatego każdy twój film na instagramie musi mieć dodane napisy.

12. Podziel się miłością

Wzrost na Instagramie zależy od wykazania, że jesteś zaangażowany w twoją społeczność na Instagramie. Warto oznaczać partnerów biznesowych, odpowiednie organizacje lub konta, które są twoimi obecnymi klientami.

13. Poproś o odpowiedź

Instagram jest – lub może być – dwukierunkowym dialogiem, więc poproś swoich obserwujących, aby odpowiedzieli na twoje posty. Ty oczywiście musisz odpowiedzieć na wszelkie komentarze – chodzi o aktywne zaangażowanie, a nie tylko bierne podążanie za nimi.

14. Znajdź osoby poruszające się w twojej okolicy

Postaraj się zidentyfikować, kto na Instagramie ma kluczowy wpływ na niszę rynkową i sprawdź, jak możesz z nimi pracować, aby poprawić swoją widoczność na Instagramie.

15. Zaplanuj swoje posty

Podobnie jak blog, warto zaplanować aktywność na Instagramie. Skonfiguruj trwający miesięczny plan treści dla wszystkich swoich mediów społecznościowych.

16. Śledź, co działa

Google Analytics pokaże, jaki ruch i konwersje otrzymujesz z Instagrama. Jeśli masz konto biznesowe na Instagramie, masz dodatkową zaletę Instagram statystyki, która pokazuje, jak skuteczne są Twoje posty.

17. Reklamy na Instagramie zwiększają widoczność

Reklama na Instagramie działa bardzo dobrze dla firm. Bez względu na to, jak niski może być twój budżet marketingowy, warto zobaczyć, jaką trakcję możesz zyskać dla swojej firmy.

Do wyboru są cztery formaty – od prostego pojedynczego obrazu do 60-sekundowego wideo – a przy wyborze banerów na wezwanie do działania nie można łatwiej rozpocząć reklamy.

18. Umieszczając obrazy z Instagrama na swojej stronie

Umieszczaj w stopce na stronie najnowsze wpisy na instagramie. W ten sposób klient, który wszedł na twoją stronę, jeżeli jest aktywnym użytkownikiem instagrama zacznie Cię na nim obserwować.