Jeśli prowadzisz marketing na Instagramie, śledzenie ruchu jest jedną z najważniejszych rzeczy, które musisz zrobić. Dzięki temu będziesz wiedzieć dokładnie, jak dobrze działają twoje strategie i wprowadzać zmiany, aby działały jeszcze lepiej w przyszłości. Istnieje kilka sposobów śledzenia ruchukierowanego z opisu profilu. Będę je wymieniał jeden po drugim i mówię trochę o każdym z nich. Możesz wybrać, który z nich chcesz, taki który najbardziej odpowiada Tobie.

1.Google Analytics

Jeśli przkierowujesz odwiedzających do witryny, którą posiadasz, i możesz dodać do niej Google Analytics, jest to bardzo dobra i bezpłatna metoda śledzenia. Mieli problemy z ruchem na Instagramie, który pokazywał się jako ruch bezpośredni. Teraz rozwiązali ten problem, a ruch z Instagrama jest prawidłowo śledzony. Mają ogromną liczbę raportów, które możesz wykorzystać do generowania ruchu, więc jest to zdecydowanie świetny wybór, ale jeśli jesteś dla nich nowy, może to być początkowo trochę przytłaczające. Innym dobrym punktem w korzystaniu z Google Analytics jest to, że możesz również używać z nim parametrów UTM. Daje to dodatkowe informacje o ruchu. Trzeba trochę się przyzwyczaić i oswoić z działaniem ale warto !

2. Używanie skrótów URL

Bit.ly działa najlepiej, ponieważ mają przyzwoitą analitykę dla wszystkich swoich skróconych linków. Wystarczy utworzyć darmowe konto i skrócić link do nich, w ten sposób skrócone linki będą przechowywane na koncie, a będziesz mieć dożywotni dostęp do swoich analiz. Jest to łatwe w użyciu rozwiązanie, nie potrzebujesz dużo czasu ani wiedzy, aby go skonfigurować, a także tworzyć krótkie adresy URL, które będą dobrze wyglądać w twoim bio.

3. Korzystanie z prywatnej strony docelowej

Pomysł polega na tym, że jeśli utworzysz stronę docelową w swojej witrynie, np. instastory.pl/bio-Instagram/, cały ruch, który trafi na niego, pochodzi z Instagrama. To nie jest świetne rozwiązanie do śledzenia, ale istnieje i działa w niektórych przypadkach.

4. Wtyczka do WordPress  Cloaker

Jeśli masz blog WordPress, możesz użyć narzędzia do maskowania. Brzmi to dziwnie, ale to nic nieprzyjemnego. Maskowanie jest powszechnie używane przez podmioty stowarzyszone w celu ukrycia ich linków i sprawienia, aby adres URL był ładniejszy i bardziej zapadający w pamięć. Pretty Link Lite to darmowa wtyczka, która z łatwością wykona to zadanie. Wszystko, co musisz zrobić, to użyć linków, które chcesz dodać do swojego profilu na Instagramie, a wszystkie kliknięcia będą śledzone. To nie jest tak pouczające, jak Google Analytics czy inne lepsze rozwiązania śledzące, ale będziesz wiedzieć, czy dostajesz kliknięcia z Instagram, czy nie, i ile.

Zakończenie

To są główne sposoby śledzenia ruchu kierowanego z bio Instagram. Cokolwiek wybierzesz, radzę użyć co najmniej jednego, aby móc podejmować świadome decyzje dotyczące twojego bio-łącza. Po skonfigurowaniu śledzenia możesz wykonywać testy i sprawdzać, czy małe zmiany z linkiem, bio, a nawet podpisy podrzędne pomagają zwiększyć konwersję.